Als je je problemen door de McDonald’s laat oplossen…

“Janneke, dat eten in het ziekenhuis…dat kun je toch niet serieus aan zieke mensen geven?!” ?

Jaaaa ik snap je, als je nog niet ziek was dan wordt je wel ziek van zulk “eten”… ???????

En toch ook, snap ik je niet. ?

Of beter: denk ik dat het handig is als we aan verwachtingsmanagement gaan doen ?

Ik leg het uit met een symbolische vergelijking ?

Kijk als “honger” je probleem is heb je allemaal verschillende keuzes omdat probleem op te lossen.

1. Je kunt zelf koken. En dan heb je talloze talloze talloze opties.
2. Je kunt ook buiten de deur gaan en uit eten gaan en ook dan heb je ook de keuze uit allemaal verschillende soorten restaurants allemaal met hun eigen specialiteit.

Iedere keuze heb voor- en nadelen ?.

Kies je voor thuis koken? Dan moet je alles zelf kopen, zelf uitzoeken, zelf bereiden, goed opletten, altijd spannend wat het wordt en hoe het uitpakt, no-one-way, maar eerlijk is eerlijk: zelf koken met verse ingrediënten is toch het aller aller lekkerste.

Het kost moeite, maar het resultaat is er ook naar.

Kies je voor de McDonald’s: Duidelijk protocol. Waar ook ter wereld altijd voorspelbare keuze, smaak, structuur. Goed bereikbaar. Goed vindbaar. Goed parkeren. Snelle service. Geen gedoe. Goedkoop. Houdbaar. 24/7 geopend. Voorspelbaar. Iedereen kent het. Iedereen doet het. Het lijkt soms ook je enige optie…

Eerlijk is eerlijk: het is makkelijk, snel, goedkoop maar al snel na de maaltijd heb je ook een beetje buikpijn.

Als je ziek bent is dat eigenlijk precies hetzelfde als met honger.

Je kunt je ziekte thuis oplossen.
Je kunt ook buiten de deur je ziekte oplossen.

En dat weet/besef je je misschien niet maar in beide gevallen zijn er, net als met honger, echt talloze talloze opties. En ook allemaal hebben ze voor en nadelen.

Maar als je je probleem door de McDonald’s wil laten oplossen moet je niet verbaasd zijn dat ze geen groene smoothies, zongerijpte mango’s, lekker salades met kruiden, kiemen, postelein en biologische avocado’s hebben.

Dat is geen kwaadaardigheid.
Dat is gewoon niet hun business model.

Vrolijke groet en veel liefs, Janneke

 

DE WIN-WIN METHODE | VOOR WINNAARS | ZONDER VERLIEZERS

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven